כיצד לבחור עורך דין מומלץ במקרקעין?

עסקאות נדל"ן הן עסקאות מורכבות, המתמקדות בסכומים כספיים גבוהים ולכן יהיה זה בלתי אפשרי לפעול ללא עורך דין מומלץ למקרקעין בתהליך הבדיקות המקדימות ובחתימה על הסכם המכר.

אולם כיצד תבחרו את עורך הדין המתאים ביותר? הנה כמה נקודות שחשוב לבדוק בטרם חותמים על ייצוג.

מהם תפקידיו של עורך דין מומלץ במקרקעין?

עורך דין מומלץ לנדל"ן מתמקד במתן ייעוץ, ליווי וייצוג ללקוחות בתחום המקרקעין – תחום משפטי מורכב ומגוון, המבוסס על חוק המקרקעין (התשכ"ט, 1969).

חוקים נוספים הנכללים בדיני מקרקעין: חוק המכר דירות שמכיל את הזכויות וההגנה בעת רכישת דירות, חוק התכנון והבנייה המסדיר את פעילותם של מוסדות התכנון הישראליים וחוק הגנת הדייר שקובע את חובותיו וזכויותיו של בעל נדל"ן והשוכר שלו.

חוקים נוספים במקרקעין נקשרים להיבטי הרישוי, המיסוי והתחדשות עירונית.

בחירת עורך הדין: צעד קריטי להגנה על הזכויות שלכם

כפי שאתם בוודאי מבינים, עורך דין מקרקעין עוסק בתחום סבוך ומורכב וחשיבותו היא קריטית להצלחת עסקת מכירה או קנייה, לפתרון סכסוכי שכנים, בעיות מול הרשויות (ממ"י, טאבו, הרשות המקומית וכיוצ"ב) ולניהול הנכס והשליטה בו על מנת שלא לפגוע בזכויות. 

כל המידע שאותו צובר עורך הדין מיועד כדי להימנע מנזקים ומפחי נפש ביצירת עסקאות מקרקעין, במקביל להגנה שוטפת על זכויותיו של בעל המקרקעין.

היבט שכזה למשל יהיה תכנון מס יעיל שמנצל זכויות מסוימות כדי לשלם מס מופחת, או לערוך חוזה מכר דירה שמכיל כראוי את כל מנגנוני ההגנה במקרה של הפרת חוזה מן הצד שכנגד. 

עורך דין מומלץ למקרקעין נדרש לצפות קדימה ככל שניתן ולקחת בחשבון כל תרחיש שעלול לגרוע מזכויות הלקוח שלו, או לגרום לבעיה עתידית מול הרשויות, במתן היתר בנייה, החזקה בחלקו בנכס ועוד. 

ייצוג מקצועי בלתי מתפשר

היבט נוסף בעבודתו של עורך דין מומלץ הוא לייצג את לקוחותיו בכל הליך משפטי שהם נדרשים לו, לרבות ערכאות כמו המפקח על הבתים המשותפים, עסקאות קומבינציה, פירוק שותפות במקרקעין, גבייה משוכרים דרך סעדים כספיים, ירושת דירה המכילה בעיה בחלוקת הזכויות מול יתר היורשים, סילוק יד או הסגת גבול, גישורים, וועדות ערר ועוד. 

איך לבחור עורך דין מומלץ בנדל"ן?

כעת שבחנו את כלל תפקידיו של עורך דין מומלץ במקרקעין, צריך גם לדעת כיצד לבחור נכונה את הגורם המייצג.

הדרך המהירה ביותר תהיה לפנות לאתרי הדירוג של עורכי דין בתחום הנדל"ן, בדגש על חיפוש משרד ספציפי שמתמחה בנושא שאתם נדרשים לו. 

אלא שהדירוג עצמו לא בהכרח מכיל את הגישה האישית של עורך הדין, הזמינות שלו עבורכם ובאופן כללי את שביעות הרצון ממתן שירותי המשרד שלו.

את המידע הזה תוכלו לקבל רק אם תפנו לחברים שיש להם המלצה טובה על עורך דין איכותי וכן לביקורות ברשת, שלעתים מפרטות דבר או שניים על חווית השירות והטיפול בתיק. 

ההמלצה הטובה ביותר תהיה לאתר 2-3 עורכי דין פוטנציאליים, רצוי מאזור מגוריכם לשם נוחות הטיפול בסוגיה הרצויה ולתאם עמם שיחת התייעצות בלתי מחייבת, בה תתרשמו מאותו אדם בעצמכם.

במעמד המפגש, תהיה לכם הזדמנות להבין מי עומד לפניכם, מהו היקף הניסיון שלו והאם הוא נכון לקחת על עצמו את הטיפול בנושא שלכם תוך חתירה לתוצאות טובות בעבורכם. 

ומה עוד חשוב לבחון בטרם בוחרים בעו"ד מתאים?

עורך דין מקרקעין מומלץ אמור לייצג את האינטרסים שלכם בלבד ולכן יש עוד מספר אלמנטים שצריך לשקול לגביו:

תחום מומחיותו של עורך הדין – ככל שעולם הנדל"ן נמנה עם אחד השירותים הבולטים של המשרד, כך קל יותר לדעת שאתם מקבלים שירות מבעלי ניסיון מוכח.

ניסיון זה איננו שנות הניסיון בהכרח, אלא נפח הניסיון, שבמסגרתו פגש עורך הדין יותר תיקים, טיפל בנושאים מורכבים וצבר מיומנות חסרת תחליף.

כימיה אישית – גם אם מדובר ב"תותח" אמיתי שעושה רושם מדהים כלפי חוץ, לפעמים בפגישה אינטימית ושקטה, מתרחשת חוסר כימיה ונדמה שמשהו בדינמיקה עם עורך הדין אינה עובדת.

במקרה כזה, אם עדיין תבחרו באותו עורך דין פרטי תתקשו לסמוך עליו בלב שלם והדבר עלול להצית מחלוקות ואי שביעות רצון.

לכן בחרו רק במי שאתם מרגישים אצלו בנוח, בוטחים בו ובדבריו ומפקידים בידיו את הטיפול בעניינכם בלב שלם. 

משרד עוה"ד אחיה וקסלבאום ושות' ערוך לספק לכם את מעטפת השירותים הטובה והמקצועית ביותר בתחום המקרקעין.

לתיאום פגישת ייעוץ בלתי מחייבת צרו עמנו קשר ונשמח לפגוש אתכם. 

שאלות ותשובות על עורך דין מומלץ במקרקעין

מה גובה שכר הטרחה של עו"ד מקרקעין?

ייצוג ברכישה או קניית דירה עומד לרוב על כ-0.5% + מע"מ משווי הנכס.

ייצוג בעסקאות התחדשות עירונית (תמ"א או פינוי בינוי) עומד לרוב על כ-1.5% מערך הדירות בפרויקט. 

מהו האלמנט החשוב ביותר אצל עורך דין נדל"ן?

אין תחליף לניסיון משפטי עשיר, שאיננו נמדד בזמן אלא בנפח העבודה, צבירת הניסיון, ההצלחות המשפטיות והטיפול בתיקים מורכבים. 

 

השמעת המאמר לכבדי ראייה

דרג מאמר זה

עו"ד אחיה וקסלבאום

אחיה וקסלבאום משרד עורכי דין הוא משרד מוביל בתחום המשפט האזרחי-מסחרי, עם התמחות מיוחדת בתחומי המקרקעין והגבייה ואכיפת החיובים. המשרד מספק שירותים משפטיים מקיפים ללקוחות פרטיים ועסקיים בכל רחבי הארץ.